לוגו felix007

אתר רספונסיבי מול אתר אדפטיבי מה ההבדל?

עיצוב ובניית אתרים התפתחו רבות לאורך השנים עם דגש על נוחות צפייה באתר עבור הגולשים. הגולשים שמגיעים לאתר, הם החשובים והשאיפה היא לקלוע לרצונות שלהם בנוחות הצגת התוכן בכל סוגי מכשירי המדיה איתם הם משתמשים וישתמשו בעתיד.

כיוון שכל הזמן מתווספים סוגי המכשירים שאיתם גולשים באתרים. (שעונים, משקפיים ועוד ועוד ) קיימות צורות הגשה שונות – 2 העיקריות הן אתר אדפטיבי ואתר רספונסיבי.

מה גם שקיימים המון סוגי מדיה להצגה באתרים.

אתר אדפטיבי

המשמעות היא ליצור מראה ייחודי שמותאם לסוג וגודל המכשיר איתו צופים באתר. ניתן לבנות גרסאות שונות של מראה האתר שיתאימו בצורה מיטבית לגודל הנצפה. כאשר השרת מזהה את הגודל שבו הגולש צופה באתר הוא מציג עבורו את הגרסה הייחודית עבור גודל זה.

כך ניתן להציג גדלי פונטים שונים לגדלי מכשירים שונים ולהתאים גודל פונט ייחודי עבור כל גודל מכשיר. ניתן אפילו להתאים פונט ע"פ סוג המכשיר ואפילו עלפי מערכת ההפעלה (ווינדוז, אנדרואיד וכו)

דוגמא יותר מתקדמת –  ניתן למשל להציג 6 פוסטים במכשירי טלפון ו 12 פוסטים אם צופים במחשב ועוד ועוד

אתר רספונסיבי

לעומת האופציה האדפטיבית, אין בגרסה הרספונסיבית גרסאות שונות לגדלים שונים, אלא ככל שהגודל הנצפה משתנה – התצוגה משתנה בהתאם. כיוון שהאתר גמיש אז כמו גומי הוא נמתח ומתכווץ כדי להתאים את התוכן לגודל הנצפה. כל אלמנט באתר ינוע ויתמקם בהתאם לשטח שנשאר עבורו יחסית לאלמנטים האחרים באתר.

התצוגה היא פחות ייחודית ומותאמת אלא גמישה כמעט נוזלית שממלאת את השטח שהושאר עבורה.

סיכום

לא ניתן לקבוע איזו מצורות הגשת האתר היא הטובה יותר אלא זו החלטה של המעצב/מתכנת עם חשיבה מה מתאים לגולש או מה הדרך הטובה ביותר להציג את התוכן של האתר אינטרנט.

ללא ספק בנייה רספונסיבית לוקחת פחות זמן אבל בדר"כ זה בא על חשבון תצוגה ייחודית שמותאמת במדוייק לכל גודל.

נגישות