לוגו felix007

לקראת האביב: ניקוי אזור המדיה והתמונות בוורדפרס

אזור התמונות באתר וורדפרס הוא "מחסן" לכל דבר. לפעמים של תמונות שבסוף לא שומשו לכתבה. או תמונות כפולות ומשולשות שהועלו בגודל לא מתאים, או בשם, או בפורמט לא נכון. או כל מיני קבצים שהועלו ונשארו שם סתם כך ללא שימוש.

 

תקופת האביב כשכולם עסוקים בניקוי הבית או ניקוי עצמי, לקראת התחלות חדשות ומפנים מקום לדברים חדשים שנוכל להכניס לחיים שלנו. החלטתי לנצל זמן זה כדי לכתוב על ניקוי אזור המדיה באתר האינטרנט שאתם בטח מחזיקים, שהתמלא בשנה האחרונה או במשך כמה שנים בשאריות שאולי השתמשתם בהם ואולי לא.

 

אם אתם משלמים על איחסון עם שטח איחסון מוגבל אתם משלמים על המשקל המיותר ביוקר. ובכלל תמיד נעים שאזור המדיה מסודר. כמו שמסתכלים על ארון בגדים ורואים רק את הבגדים שמתאימים לנו במידה ובצבע ולא את כל הבגדים שאי פעם קנינו ובטח ברובם לא השתמשנו.

 

חשוב! – יש לבצע גיבוי של האתר לפני כל השינויים המוצעים. אז נתחיל במדריך.

למחוק תמונות שלא מקושרות לכתבות

דבר ראשון, צריך להכנס לאזור המדיה (Media > Library). ניתן לראות שלכל תמונה יש נתונים שונים כגון: שם התמונה, תאריך העלאה ולאיזו כתבה התמונה משוייכת.

באזור זה יש להכנס לאזור התמונות שלא משוייכות. (מסומן בעיגול אדום). משם ניתן למחוק את כל התמונות ואז כמובן שהן לא יופיעו באזור "הכל".

יש לשים לב שלא מוחקים תמונות שאולי לא מקושרות לכתבה אבל יש להן שימוש באתר – כמו לוגו.

 

unattached-images

 

הקטנת משקל של תמונות

ישנם כלים שעוזרים להקטין את משקל התמונות בלי לפגוע כמעט באיכות שלהן. כלים כמו השרות של יאהו לדחיסת תמונות

http://www.smushit.com/ysmush.it/

אליו מעלים את כל התמונות. האפליקצייה דוחסת אותן ומקטינה משקל תוך דקות ואז ניתן להוריד ולשמור את התמונות חזרה למחשב. השירות הזה מאוד נוח להקטנה בדיעבד. כדי להוריד במכה אחת את כל המשקל של התמונות מהשרת ומהכתבות.

 

כאשר כותבים את הכתבה, הכי נכון זה מייד להעלות את התמונה בגודל ומשקל הנכונים.

 

ככה עושים זאת בפוטושופ

אם עובדים בפוטושופ – אז יש לבחור באופצייה. save for web

save-for-web

 

בחלון שמקבלים יש לבחור את האופציות המתאימות ואז לשמור

photoshop-save-for-web-1

למחוק תמונות כפולות ומיותרות בוורדפרס

באזור החדש של המדיה במערכת וורדפרס. ניתן לראות ויזואלית את כל התמונות ולזהות מייד תמונות כפולות (כמו בתמונה) משם ניתן למחוק מייד את התמונה המיותרת.

delete

 

נקודות לעבודה נכונה עם תמונות

העבודה הנכונה והמסודרת מתחילה בהתחלה!

» בזמן כתיבת הכתבה, אם העלתם תמונות שלא דרושות לכתבה. מיחקו אותן מיד ואל תשאירו אותן בשרת. כי רוב הסיכויים שתשכחו למחוק אחר כך.

 

» העלו תמונות בגודל וברזולוציה המתאימה לשימושכם. למשל אם רוחב הכתבה שלכם היא 600 פיקסל, אין שום סיבה להעלות תמונות רחבות יותר. כך חוסכים מקום בשרת.

 

» הרזולוציה של תמונה צריכה להיות 72 dpi ולא רזולוציות אחרות (כמו 300 dpi שזו רזולוציה שמתאימה לדפוס ולא לאינטרנט). ההבדל במשקל יכול להתבטא במשקל פי 4 ויותר.

 

עוד כתבות בנושא העלאת תמונות ועבודה עם תמונות – מדריך שהכנתי להעלאת ועריכת תמונות בוורדפרס וגם מדריך להוסיף לכתבה וידאו/תמונה/סאונד/מסמכים.

 

 

2 פלאגינים לשינוי תמונה ושם

שינוי השם של תמונות למטרות קידום בגוגל.

http://wordpress.org/extend/plugins/rename-media/ 

 

החלפת תמונה בתמונה אחרת – ללא צורך לעבור דרך הכתבה ולשנות שם.

http://wordpress.org/extend/plugins/enable-media-replace/

נגישות